Blogi

Tervetuloa Papermarkin blogiin! Kirjoitamme pakkausalan trendeistä ja ideoista.
  • Yhden aikakauden päätös on käsillä. Tätä kirjoittaessa yrittäjyyden viestikapula on siirretty nuoremmille ja omat ajatukseni ovat siirtyneet siihen, kiertäisikö sitä täyden golfkierroksen heti aamulla vai yhdeksän reikää illalla. Takana on 47 vuotta työelämässä, joista 33 vuotta yrittäjyyttä. Jonkin verran matkaa tullut siis nuoren miehen kuljettua. Muutos on suuri, mutta hyvin valmisteltu ja yritykseni jää osaaviin käsiin. Kokonaan en sen toiminnasta toki irtaudu, mutta uudessa roolissani voin luvan kanssa sanoutua irti arkipäivän hektisyydestä ja maalata tulevaisuuden visioita

  • Globaalin pandemian myötä verkkokauppa on räjähtänyt entistä hurjempaan kasvuun. Pandemian tuomista muutoksista huolimatta ihmiset kiinnittävät edelleen huomiota pakkauksen ympäristöystävällisyyteen ja helppoon kierrätettävyyteen. Postin kotiin kantama verkkokaupan paketti voi olla myös tärkeä brändiviesti. Minkälaisen kokemuksen asiakkaasi saa avatessaan yrityksesi postituskoteloa? Tulevaisuuden kauppa käydään verkossa Jo yli vuoden kestänyt covid-19-pandemia on pakottanut lukuisat yritykset siirtymään verkkokauppaan, tai vähintäänkin pohtimaan verkkoon siirtymistä. Liikkumisrajoitusten ollessa voimassa tavalliselle tallaajalle, posti kulkee edelleen eikä tämä ole jäänyt kuluttajilta huomaamatta. Vuosi sitten maalis-huhtikuun vaihteessa

  • Digitalisoitumisesta huolimatta kaikkea tietoa ei voida vieläkään käsitellä sähköisesti. Tietoturva, käytettävyys tai tiedon luotettava pitkäaikaissäilyvyys edellyttävät toisinaan yhä paperista ja kartongista valmistettujen kuorien, kansioiden ja koteloiden käyttöä. Jos tarvitset yhä kansioita tai kuoria, niin me Papermarkissa pystymme valmistamaan tarvitsemasi tuotteet valitsemastasi materiaalista haluamassasi koossa. Toteutamme sairauskertomuskansiot, sisäisen postin kuoret ja asiakirjakansiot aina kulutusta kestävästä materiaalista, jotta ne ovat miellyttäviä käytössä koko elinkaarensa ajan. Papermark valmistaa kansiot sairaanhoidon yksiköille ja henkilöstöhallinnon tarpeisiin Arkaluonteista tietoa, kuten terveystietoja, ei voida lähettää suojaamattomassa

  • Aineettomien lahjojen suosio on noussut voimakkaasti viime vuosina. Esimerkiksi sanoilla “aineeton lahja” tehtiin joulukuussa 2018 jopa kolminkertainen määrä Google-hakuja muutaman vuoden takaiseen verrattuna. Yksi syy on tietysti ihmisten huoli muoviroskan määrän kasvusta. Tavaran sijaan yhä useampi haluaa muistaa läheisiään esimerkiksi ravintolalahjakortilla tai tukemalla lahjan saajan nimissä jotakin hyväntekeväisyyskohdetta. Lahjakortit, hyväntekeväisyyslahjoitukset ja muut aineettomat lahjat välitetään usein kortin muodossa. Jättääkseen voimakkaan tunne- ja muistijäljen lahjakokonaisuus täytyy konseptoida ja toteuttaa laadukkaasti ja tyylikkäästi. Lahjakortit laadukkaasta ja ympäristöystävällisestä kartongista Lahjakorttien ja aineettomien

  • Yrityksen olemassaolon edellytys on se, että se auttaa asiakkaitaan. Ei se, että se myy asiakkailleen tuotteita ja palveluita. Jos pelkästään myy, silloin saa oikeasti myydä, eikä se ole koskaan mukavaa. Maailma on nyt vain mennyt sellaiseksi. Jos taas palvelee asiakkaitaan ja haluaa auttaa, se näkyy kaikessa. Myös silloin, kun myy “ei oota”. Milloin onnistumme ja autamme parhaiten? Yleensä silloin, kun saamme olla jo suunnitteluprosessia alusta mukana. Arvostamme toki valtavasti suunnittelijoiden ja ammattilaisten tekemää työtä. Meistä on silti mukava tietää, mitä on

  • Olemme elokuusta 2018 alkaen tehneet yhteistyötä yritysryhmän kanssa, jossa voimme tarjota palveluitamme yhä uusille asiakkaille. On hienoa huomata, että 25-vuotias yritys voi ketterästi uudistua ja elää hyvillä mielin perinteisellä ammattitaidolla digitalisoituvassa maailmassa. Digitalisaatio ei ole meille uhka, vaan kasvumoottori ja mahdollisuus.  Lanka Creativen, Fabula Productionsin, Paperitaide Oy:n ja Papermarkin yhteistyönä voimme tarjota asiakkaille hallitun ja innovatiivisen kokonaisuuden, jossa yhdistyy tuotteen elinkaaren ja asiakaskokemuksen tukeminen palvelumuotoilusta markkinointiin, ja brändiviestin näkyminen kirkkaasti kaikilla yrityksen rajapinnoilla. Ensimmäiset toteutukset ovat työn